Creative Media Advertising: Het begin van het einde van de groeiende plastic soep?

Authors

  • Ellis Okkema University of Amsterdam

DOI:

https://doi.org/10.25609/sure.v4.2857

Keywords:

Creative media advertising, traditional media advertising, plastic soep, experiment, social marketing.

Abstract

De huidige studie onderzocht de effectiviteit van creative media advertising (CMA) in vergelijking met traditional media advertising (TMA) in sociale marketing rondom milieuproblemen door plasticgebruik. Met behulp van een online experiment (N = 107) is gekeken of CMA tot eenĀ  milieuvriendelijkere gedragsintentie leidt dan TMA en of deze relatie gemedieerd wordt door bewustzijn van het probleem. Er is een direct positief effect gevonden van CMA versus TMA op milieuvriendelijke gedragsintentie met betrekking tot eenmalig plasticgebruik bij consumenten. Echter bleek dat bewustzijn van het probleem dit effect niet medieert. In alle analyses werd gecontroleerd voor de covariaat milieu-zelfidentiteit, die significant samenhing
met zowel probleembewustzijn als gedragsintentie.

Additional Files

Published

2018-11-09

How to Cite

Okkema, E. (2018). Creative Media Advertising: Het begin van het einde van de groeiende plastic soep?. Student Undergraduate Research E-Journal!, 4. https://doi.org/10.25609/sure.v4.2857

Issue

Section

Sustainability & Energy Transition